054-6608770

בית חב"ד גבעת שמואל

שד’ הגבורים 5
למכתבים: ת.ד. 106 גבעת שמואל 5410002

מצות מזוזה ושחרור החטופים

יש גם לזכור, שמאחר שכל בני ישראל הם "קומה אחת" והם "ערבים זה בזה" מהווה המזוזה שמירה אלוקית לא רק לבית ולכל אשר בתוכו, אלא שכל מזוזה כשרה הנוספת אי-שם בדלת יהודית - מחזקת את בטחונם של כל בני ישראל בכל מקום שהם.

בקשר עם האירועים האחרונים: חטיפתם ושחרורם של השבויים באוגנדה, וכן המאורע של ניסיון נקמה (היו לא תהיה) בקושטא [איסטמבול] – עלינו להבין שמאורעות אלה הם להזכיר לכל אחד ואחת כי על יהודים לחזק ככל המוקדם את עניני הבטחון וההגנה, את אמצעי הבטחון בחיים הרוחניים שהם מביאים גם את הברכה האלוקית לדעת את אשר יש לעשות לבטחון והגנה בדרך הטבע ואת ההצלחה הגדולה בעשיה זו, בהתאם להבטחה: “וברכך ה’ אלקיך בכל אשר תעשה”, על מנת להיות מוגנים ובטוחים מפני האויבים ולהבטיח את השמירה מפני כל מאורע בלתי רצוי, חס וחלילה.

…בתקופה זו זקוק כל בית יהודי באופן מיוחד לשמירה. השמירה האמיתית היא, ככתוב: “ה׳ ישמור עיר..”. נוסף לכך נתן הקדוש ברוך הוא סגולה מיוחדת לשמירת הבית, והיא מצוות מזוזה.

יש גם לזכור, שמאחר שכל בני ישראל הם “קומה אחת” והם “ערבים זה בזה” מהווה המזוזה שמירה אלוקית לא רק לבית ולכל אשר בתוכו, אלא שכל מזוזה כשרה הנוספת אי-שם בדלת יהודית – מחזקת את בטחונם של כל בני ישראל בכל מקום שהם.

ובהתחשב בעובדה שכל אשה יהודית היא “עקרת הבית”, וכל בת ישראל היא עקרת הבית בעתיד – יש להן זכות מיוחדת, בעניין המזוזה, להשתדל שתהא מזוזה כשרה לא רק בביתו בכל פתח החייב בה, אלא גם בבתי שכניהן ומכיריהן ובכל בית ישראל.

מקור: אגרות קודש חל”א ע’ רעט-רפא • מוגש ע”י מכון ‘אור החסידות’
• העתקת המכתב באישור מהוצאת ספרים קה”ת

הצטרפו לקבל ‘מכתב יומי’ מאגרות הקודש של הרבי מליובאוויטש (קבוצה שקטה, הודעה אחת ביום):

 

השאירו תגובה

השאר מחובר!

אל תפספס את המגזין האיכותי שלנו שמכין אותך לשבת